Τοποθετήσεις Γιώργου Πάντζα επί του νομοσχεδίου “Άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας χώρου παραστάσεων – Άδεια παράστασης” 18/12/2013

Τα πλήρη κείμενα των τοποθετήσεων ακολουθούν μετά τα video.

Εισήγηση:

Δευτερολογία:

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΝΤΖΑΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κύριε Υφυπουργέ, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, επειδή σήμερα μιλάμε για θέατρο και πολιτισμό, θα μου επιτρέψετε να κάνω μια αναδρομή πολύ βαθειά πίσω στο παρελθόν.   

Τότε που οι Έλληνες στοχαστές, οι καλλιτέχνες και οι επιστήμονες έβαλαν με τα έργα τους τη σφραγίδα της πάλης των ιδεών, των παθών και των ιδανικών της εποχής τους. Τότε γεννήθηκε και το θέατρο.

Η ιστορία του θεάτρου αρχίζει στην Ελλάδα με τη λατρεία του Διονύσου. Γεννιέται ο Διθύραμβος, που συνδυάζει τον ποιητικό λόγο με τη μουσική, για να διηγηθεί τη ζωή των θεών και του θεού. Στο διάβα του χρόνου ο Διθύραμβος εξελίσσεται σε δράμα, δηλαδή αφηγείται πράξεις με θρησκευτικό περιεχόμενο. Εμφανίζεται ο Θέσπις, οι πρώτοι ηθοποιοί, εισάγονται ο διάλογος με το χορό, οι μάσκες, τα κοστούμια και τα σκεύη. Το θέατρο γίνεται χώρος που διαγράφονται οι αντιθέσεις ανάμεσα στις παραδόσεις και στις νέες μορφές πολιτικής σκέψης. Καθιερώνεται η τραγωδία σαν ύψιστη πνευματική δημιουργία. Τα έργα που παρουσιάζονται αν και αναφέρονται στο λαμπρό, ηρωικό παρελθόν, έχουν κέντρο τους τον ίδιο τον άνθρωπο. Θεϊκός φόβος, πεπρωμένο, δράση, ιδανικά, ανθρώπινα πάθη και συγκρούσεις προβάλλουν μέσα από το μυθικό κόσμο.

Στον αντίποδα της τραγωδίας, δημιουργείται η κωμωδία. Στη σκηνή ανεβαίνουν καθημερινά πρόσωπα, θεοί εξανθρωπισμένοι κι εμφανίζεται ο καθημερινός άνθρωπος με το χαρακτήρα του και τις αδυναμίες του. Περιγράφονται συναισθήματα και καταστάσεις, σατιρίζεται η σύγχρονη πολιτική πραγματικότητα. Έτσι το θέατρο ξεπηδά μέσα από την ίδια τη ζωή εκφράζοντας και σχηματοποιώντας όχι μονάχα αυτό που είναι ο άνθρωπος, αλλά αυτό που θα ήθελε να είναι ή δεν μπορεί να είναι. Αυτό είναι το θέατρο στην πορεία των αιώνων μέχρι και σήμερα.

 Τονίζω ότι το αρχαίο ελληνικό θέατρο διδάσκεται σε όλα τα πανεπιστήμια του κόσμου. Γι’ αυτό δεν θα κουραστώ να επαναλαμβάνω ότι το θέατρο είναι ένα πανεπιστήμιο που δίνει στον άνθρωπο αξίες, ιδέες, όραμα, πολιτισμό, τέχνη, δημοκρατία.

Σε αυτόν τον ιερό χώρο του θεάτρου που ενώνει φωνές, ξυπνάει συνειδήσεις και ζεσταίνει ψυχές, αφιέρωσα πενήντα ολόκληρα χρόνια από τη ζωή μου. Σε αυτόν τον ιερό χώρο, που μεγαλούργησε ο Μινωτής, η Παξινού, ο Χορν, ο Κωτσόπουλος, ο Άγγελος Τερζάκης, ο Αιμίλιος Χουρμούζιος και τόσοι άλλοι, όλοι αυτοί οι μεγάλοι ηθοποιοί και δάσκαλοι που είχα τη μεγάλη τιμή να τους έχω δασκάλους στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, με αυτούς όλους λοιπόν μόνο ασφάλεια μπορεί κανείς να νιώθει.

Κι όμως, την Άνοιξη που μας πέρασε, ο Δήμαρχος της Αθήνας αποφάσισε να σφραγίσει τριάντα πέντε απ’ αυτούς τους χώρους τέχνης, τριάντα πέντε θέατρα, μεγάλα και ιστορικά θέατρα της Αθήνας, θέατρα πρωτοποριακά, πολυχώρους κι εναλλακτικές σκηνές που κρατούν την Αθήνα ζωντανή κι αναβαθμίζουν τις ξεχασμένες γειτονιές της, που λειτουργούν σαν καταλύτες στην κατάθλιψη του λαού μας, στην εφιαλτική εποχή της χρεοκοπίας και της κρίσης.

Ο Δήμαρχος Αθηναίων, λοιπόν, αποφάσισε να ελέγξει τα θέατρα για το εάν έχουν άδεια λειτουργίας κι αν τηρούν τις απαιτήσεις ασφάλειας του κοινού. Αποφάσισε να ελέγξει τα θέατρα με τα κριτήρια που θέτει ο Μεταξικός νόμος του 1937, ένας νόμος ασφυκτικός που καταλήγει να λογοκρίνει και να παραβιάζει την ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης. Κριτήρια μίας άλλης εποχής, που οι διεθνείς τάσεις στο θέατρο απαιτούσαν μεγάλες αίθουσες ιταλικής σκηνής ή κυκλικού θεάτρου, αίθουσες που ανταποκρίνονταν στις απαιτήσεις της όπερας ή του music hall, θέατρα με βασιλικά θεωρεία, με πολλούς εξώστες, με βελούδινες αυλαίες και παραπετάσματα.

Μόνο που από τότε έχουν περάσει σχεδόν ογδόντα χρόνια και το θέατρο άλλαξε μορφή. Έγινε προσαρμοζόμενο ή πειραματικό. Μετεξελίχθηκε σε θέατρο στρατευμένο στην εξυπηρέτηση των πολιτικών, κοινωνικών και οικονομικών προβλημάτων της εποχής. Βγήκε από τον παραδοσιακό του χώρο, πήγε σε δρόμους, σε πλατείες, σε γειτονιές, πήγε σε χώρους συγκέντρωσης μικρούς ή μεγάλους, για να δει το κοινό του.

Τελικά, το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας αποφάσισε ομόφωνα να αναστείλει τη σφράγιση των θεάτρων και των πολιτιστικών χώρων μέχρι την ψήφιση ενός νέου νομοθετικού πλαισίου, του νομοσχεδίου που συζητάμε σήμερα.

Κύριε Υφυπουργέ, η εκτίμησή μας είναι -όπως την εκφράσατε και στην Επιτροπή- ότι το νομοσχέδιο ανταποκρίνεται σε μεγάλο βαθμό στη νέα πολιτιστική πραγματικότητα. Αναγνωρίζει τις εξελίξεις στο θεατρικό χώρο και προσαρμόζει το νομοθετικό πλαίσιο σε νέες βάσεις και στα δεδομένα του σήμερα. Επιχειρεί να βοηθήσει τους χώρους των παραστασιακών τεχνών μειώνοντας τη γραφειοκρατία και δίνοντας έμφαση στην ασφάλεια του κοινού αλλά και των εργαζομένων. Ελαχιστοποιεί το πλαίσιο αδειοδότησης όχι μόνο των θεάτρων αλλά και όλων των χώρων στους οποίους υπάρχει κοινό για να παρακολουθήσει οπτικοακουστικές παραστάσεις. Θεσμοθετεί τη μόνιμη άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας χώρων παραστάσεων, η οποία δεν χρειάζεται πλέον να αλλάξει όταν δίνονται παραστάσεις από διαφορετικούς θιάσους. Καθιερώνει για πρώτη φορά την άδεια παράστασης δίνοντας τη δυνατότητα να γίνονται παραστάσεις σε χώρους που έχουν διαφορετική χρήση. Επίσης, δίνει τη δυνατότητα να γίνονται ελεύθερα παραστάσεις σε αδειοδοτημένους χώρους συνάθροισης κοινού με λιγότερες από πενήντα θέσεις.

Ψηφίσαμε, λοιπόν, στην Επιτροπή και θα ψηφίσουμε και σήμερα το νομοσχέδιο επί της αρχής.

Κύριε Υφυπουργέ, στη συζήτηση στην Επιτροπή κι εγώ και οι συνάδελφοί μου του ΣΥΡΙΖΑ σημειώσαμε κάποιες παρατηρήσεις και προτείναμε ουσιαστικές βελτιώσεις που δυναμώνουν περισσότερο το νομοσχέδιο. Είναι θετικό το γεγονός ότι τις περισσότερες από αυτές τις κάνατε δεκτές και τις ενσωματώνετε.

Ωστόσο είχαμε προτείνει μία ακόμα βελτίωση, κύριε Υφυπουργέ, για την οποία μέχρι τώρα δεν μας είπατε τίποτα. Επιμένουμε σ’ αυτήν γιατί τη θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντική. Συγκεκριμένα, στην παράγραφο 4 του άρθρου 4 για παραστάσεις σε χώρους με μέγιστο πληθυσμό πενήντα ατόμων προβλέπεται η υποβολή υπεύθυνης δήλωσης του υπεύθυνου της παράστασης σχετικά με την τήρηση των απαιτήσεων ασφάλειας κοινού κι εργαζομένων.

Εμείς σας είχαμε προτείνει να υποβάλονται δύο υπεύθυνες δηλώσεις, μία από τον υπεύθυνο της παράστασης και μία από τον ιδιοκτήτη του χώρου. Με τις δηλώσεις αυτές θα αναλαμβάνει την ευθύνη ο καθένας ξεχωριστά και κατά το μέρος που του αναλογεί για την τήρηση των απαιτήσεων ασφάλειας κοινού κι εργαζομένων.

Περιμένουμε αυτήν μας την πρόταση να την κάνετε δεκτή.

Έρχομαι τώρα στις τροπολογίες.

Κύριε Υφυπουργέ, όπως σας είπα και πριν το νομοσχέδιο έχει ευρεία συναίνεση. Αυτό το κλίμα ευρείας συναίνεσης το χαλάστε λιγάκι την Παρασκευή το βράδυ με τις τρεις τροπολογίες που καταθέσατε, τρεις τροπολογίες άσχετες με τον πολιτισμό.

Ξεκινώ, λοιπόν, με την τροπολογία 1029 του Υπουργείου Παιδείας. Αυτή δεν είναι, κύριε Υφυπουργέ, τροπολογία, αλλά είναι μίνι νομοσχέδιο. Και το λέω αυτό, γιατί σε ένα άρθρο με τρεις παραγράφους περιέχονται τριάντα μία περιπτώσεις. Χρησιμοποιείτε και πάλι τη γνωστή μέθοδο του Δούρειου Ίππου «όλα σε ένα».

Για άλλη μία φορά, κύριε Υφυπουργέ –μιας και λείπει ο Υπουργός- εισάγετε ευνοϊκές ρυθμίσεις για τους επιχειρηματίες της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Τους παρατείνετε τις άδειες μέχρι το τέλος του έτους δίνοντάς τους το χρόνο να ρυθμίσουν τις φορολογικές και ασφαλιστικές τους εκκρεμότητες, για να μπορέσουν απρόσκοπτα να αδειοδοτηθούν την επόμενη χρονιά.

Διευκολύνετε την αδειοδότηση των ιδιωτικών ΙΕΚ και ΣΕΚ με απόφαση του Γενικού Γραμματέα και όχι του Υπουργού Παιδείας.

Απελευθερώνετε τα προγράμματα σπουδών παρέχοντας την ευχέρεια στα ιδιωτικά ΙΕΚ να φτιάχνουν όποιο κύκλο σπουδών επιθυμούν.

Δηλαδή, από τη μία διαλύετε τη δημόσια παιδεία και από την άλλη νομοθετείτε συνεχώς υπέρ των σχολαρχών.

Ενισχύετε -και μάλιστα με κραυγαλέο τρόπο- την αδιαφάνεια της λειτουργία του ΕΟΠΠΕΠ καθώς και των επιτροπών και  των οργάνων που θα συσταθούν για την πιστοποίηση των αποφοίτων των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης.

Από τη μία καταργείτε ειδικότητες και βγάζετε σε διαθεσιμότητα εκπαιδευτικούς, συγχωνεύετε σχολεία όπως για παράδειγμα τα ΕΠΑΛ και στέλνετε τους μαθητές στα σπίτια τους και από την άλλη φτιάχνετε αβέρτα έμμισθες επιτροπές. Και πριν ακόμα στεγνώσει το μελάνι του νόμου 4186/2013, τον τροποποιείτε.

Αναφέρομαι συγκεκριμένα στο άρθρο 28. Σας είχαμε επισημάνει την προχειρότητα, τις ελλείψεις και τις ασάφειες που διέκριναν τις διατάξεις του. Και μάλιστα σας είχαμε τονίσει ότι κάποιες από αυτές επιτίθενται ευθέως στη βασική δομή και λειτουργία της ειδικής αγωγής.

Αποτέλεσμα: Με τη διάταξη της παραγράφου 2α δημιουργήσατε εμπλοκή στη διαδικασία των μεταθέσεων των εκπαιδευτικών της γενικής και ειδικής αγωγής. Τι κάνετε γι’ αυτό; Μεταθέτετε το πρόβλημα στο επόμενο σχολικό έτος.

Σε ό,τι αφορά τη διάταξη της παραγράφου 2 γ, αυτή προβλέπει ένα διευρυμένο Συμβούλιο Επιλογής που θα διορίζει το ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό με συνεντεύξεις.

Εμείς σας είχαμε επισημάνει ότι ο διορισμός του προσωπικού αυτού πρέπει να γίνεται με διαδικασίες ΑΣΕΠ. Αντί, λοιπόν, να προχωρήσετε στην αλλαγή της διάταξης, προχωράτε στην αλλαγή του προεδρεύοντος στο Συμβούλιο Επιλογής.

Σχετικά με τη διάταξη της παραγράφου 5, που αφορά στο πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, μεταφέρετε την εφαρμογή και αυτής της διάταξης στο επόμενο έτος. Εμείς σας είχαμε τονίσει ότι η συγκεκριμένη διάταξη είχε ήδη νομοθετηθεί από το 2000 με το ν. 2817. Σας είχαμε, επίσης, τονίσει αναφορικά με το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας ότι αυτό που θα έπρεπε να υιοθετηθεί για το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό είναι οι ίδιες οι διατάξεις που ισχύουν για τους εκπαιδευτικούς.

Συνεχίζω και με την περίπτωση 10 της παραγράφου 2. Εδώ ζητάμε διευκρινίσεις και εξηγώ: Σήμερα ο ν. 3699/2008 προβλέπει ότι οι όποιες προσλήψεις αναπληρωτών γίνουν στην ειδική αγωγή το 20% αυτών πρέπει να είναι από τον πίνακα Α. Έρχεστε, λοιπόν, τώρα και λέτε ότι το 20% δεν θα είναι επί του συνόλου των προσλήψεων, αλλά επί του συνόλου των κενών που έχουν δηλωθεί στο σύστημα.

Ξέρετε τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Σημαίνει ότι εάν για παράδειγμα στο σύστημα έχουν δηλωθεί πεντακόσια κενά φιλολόγων, ενώ οι πιστώσεις είναι για εκατό,  θα προσλάβετε και τους εκατό από τον πίνακα Α, γιατί το 20% των πεντακοσίων κενών που έχουν δηλωθεί στο σύστημα είναι εκατό. Μήπως  εννοείτε κάτι άλλο;

Στην παράγραφο 3 περίπτωση 5 που αφορά τους διακριθέντες αθλητές έχω να πω το εξής: Εμείς έχουμε επεξεργαστεί ένα διαφορετικό σύστημα για τα προνόμια που θα πρέπει να παρέχονται στους διακριθέντες αθλητές, ένα σύστημα που στη βάση του έχει την αποτίμηση της συνεχούς αθλητικής προσπάθειας. Ωστόσο, η ρύθμιση αυτή δίνει τη δυνατότητα σε περισσότερους διακριθέντες αθλητές να εισαχθούν στα πανεπιστήμια.

Έρχομαι τώρα στην τροπολογία 313, με την οποία δίνετε τριετή παράταση στην Επιτροπή Αποτίμησης Αξίας Αθλητών.

Κύριε Υφυπουργέ, είναι γνωστό σε όλο τον αθλητικό κόσμο η αποστολή και ο ρόλος της συγκεκριμένης Επιτροπής. Όλοι γνωρίζουν ότι η Επιτροπή αυτή αποτιμά την αξία των αθλητών με τέτοιο τρόπο, ώστε να δημιουργούνται πλασματικοί ισολογισμοί στις αθλητικές ανώνυμες εταιρείες. Όλοι γνωρίζουν ότι λειτουργεί κατά παραγγελία των αθλητικών ανωνύμων εταιρειών. Αθλητικές ανώνυμες εταιρείες, οι οποίες ενώ τα διαθέσιμα των μετοχικών τους κεφαλαίων είναι πολύ χαμηλά, αποφεύγουν με την υπερτιμολόγηση των αθλητών την αύξηση του μετοχιού τους κεφαλαίου, όπως προβλέπεται για όλες τις υπόλοιπες εταιρείες από τις διατάξεις του νόμου περί ανωνύμων εταιρειών.

Η θέση μας είναι ξεκάθαρη. Οι αθλητές δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να εντάσσονται στα ενεργητικά των αθλητικών ανωνύμων εταιρειών. Είναι εργαζόμενοι και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χρησιμοποιούνται, για να αποφεύγουν οι εταιρείες τις υποχρεώσεις τους για ισορροπημένους ισολογισμούς, όπως προβλέπεται για όλες τις υπόλοιπες εταιρείες βάσει του ισχύοντος νομικού πλαισίου.

Εμείς θεωρούμε ότι η εν λόγω Επιτροπή δεν έχει λόγο ύπαρξης. Η διαδικασία αποτίμησης της αξίας των αθλητών και της εγγραφής της αξίας αυτής στους ισολογισμούς των αθλητικών ανωνύμων εταιρειών ως ενεργητικό κεφάλαιο είναι μία απαράδεκτη και απόλυτα αδιαφανής διαδικασία και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να συνεχιστεί. Οι αθλητές είναι εργαζόμενοι που χρήζουν προστασίας και όχι εμπράγματες αξίες για το κεφάλαιο των αθλητικών ανωνύμων εταιρειών.

Έρχομαι τώρα στην τροπολογία του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, με την οποία ρυθμίζονται θέματα ειδικών επιτροπών του Υπουργείου. Θεωρούμε ότι η τροπολογία αυτή είναι ελλιπής και ο  λόγος είναι ότι στις επιτροπές που θα επεξεργάζονται ζητήματα σχετικά με τη λειτουργία του Υπουργείου και της ελληνικής Αστυνομίας ή της σχέσης της Αστυνομίας με τη διοίκηση ή το νομοθετικό έργο και εφόσον εμπλέκονται αστυνομικές υπηρεσίες, θα πρέπει να εμπλέκονται στις επιτροπές αυτές  και εκπρόσωποι των δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων.

Κλείνω, λέγοντας αυτό που σας είπα και στην Επιτροπή. Το νομοσχέδιο αυτό είναι αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας. Ίσως αυτός είναι και ο λόγος, κύριε Υφυπουργέ, που οι διατάξεις του κρίνονται στο μεγαλύτερο μέρος του θετικές. Προφανώς, γιατί το νομοσχέδιο αυτό δεν καταρτίστηκε σύμφωνα με  τις μνημονιακές επιταγές κατ’ εντολή του κ. Τόμσεν και της παρέας του.  Ελπίζω να βγείτε πιο έμπειροι απ’ αυτήν τη διαδικασία και να νομοθετείτε από εδώ και στο εξής με βάση τις ανάγκες της κοινωνίας και όχι τις εντολές της τρόικας.

Κύριε Πρόεδρε και κύριε Υφυπουργέ, σας ευχαριστώ πολύ.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΝΤΖΑΣ: Κύριε Πρόεδρε, κύριε Υπουργέ, τα πήγαμε καλά επί της αρχής και επί των άρθρων στο νομοσχέδιο για τα θέατρα.

Ο κύριος Υπουργός – ο οποίος πάλι έφυγε, είμαι άτυχος- είπε ότι θέλει καλό κλίμα. Κι εμείς το θέλουμε το καλό κλίμα. Ξαφνικά χαλάτε το κλίμα με αυτές τις τροπολογίες που φέρατε. Γιατί από τη μία φέρνετε ένα νομοσχέδιο που έχει κοινοβουλευτική και κοινωνική αποδοχή και από την άλλη φέρνετε τροπολογίες που εξυπηρετούν λογιστικά τερτίπια, την ιδιωτική πρωτοβουλία στην εκπαίδευση, αστοχίες προηγουμένων δικών σας νομοθετημάτων και τροπολογίες «δωράκια» σε παράγοντες του αθλητισμού.        

Φαίνεται ότι σας έχει γίνει συνήθεια να είστε σε διαρκή κόντρα με την κοινωνία και σε διαρκή σύμπλευση με τα ιδιωτικά συμφέροντα.

Συγκεκριμένα, στην τροπολογία που αφορά την Επιτροπή Αποτίμησης Αξίας Αθλητών, σας είπα και πριν ότι η Επιτροπή αυτή αποτιμά την αξία των αθλητών με τέτοιο τρόπο, ώστε να δημιουργούνται πλασματικοί ισολογισμοί στις Αθλητικές Ανώνυμες Εταιρείες.

Η θέση μας είναι ξεκάθαρη και σας την επαναλαμβάνω: Η Επιτροπή αυτή δεν έχει λόγο ύπαρξης και ο λόγος είναι ότι ο τρόπος που λειτουργεί και αποτιμά την αξία των αθλητών εντάσσοντας την αξία αυτή στο ενεργητικό κεφάλαιο της αθλητικής εταιρείας, είναι ένας τρόπος και μία διαδικασία απαράδεκτη και απόλυτα αδιαφανής και σε καμμία περίπτωση δεν πρέπει να συνεχιστεί. Ως εκ τούτου δεν μπορούμε να την ψηφίσουμε.

Όσον αφορά τώρα την τροπολογία που ρυθμίζει θέματα του Υπουργείου Παιδείας, σας λέω ότι για άλλη μία φορά εισάγετε ευνοϊκές ρυθμίσεις για τους επιχειρηματίες της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Δηλαδή, από τη μία διαλύετε τη δημόσια παιδεία και από την άλλη νομοθετείτε συνεχώς υπέρ των σχολαρχών.

Επίσης, τη δική σας προχειρότητα, τις ελλείψεις και τις ασάφειες που διέκριναν τις διατάξεις του ν. 4186/13 και συγκεκριμένα του άρθρου 28, έρχεστε τώρα όχι να τις λύσετε με αυτήν την τροπολογία αλλά να τις μεταθέσετε για την επόμενη χρονιά.

Δεν βλέπω, όμως, να κάνετε το ίδιο με τις μνημονιακές ντιρεκτίβες που καθημερινά λαμβάνετε στα γραφεία σας. Μιας και μιλάμε για το άρθρο 28, αλήθεια πού είναι αυτό το περίφημο νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή το οποίο έχετε εξαγγείλει εδώ κι ένα χρόνο και το πάτε από άνοιξη σε άνοιξη; Τι έχει αυτό το νομοσχέδιο; Το πειράζει το κρύο; Γιατί αν το φέρετε την άνοιξη του ’14, τι νόημα έχει η τροποποίηση των διατάξεων της Ειδικής Αγωγής; Ως εκ τούτου, θα καταψηφίσουμε και αυτήν την τροπολογία.

Όσον αφορά τώρα την τροπολογία που ρυθμίζει θέματα Επιτροπών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, σας λέω το εξής: Εμείς θεωρούμε ότι οι Επιτροπές αυτές έχουν λόγο ύπαρξης. Υπήρξαν και πρέπει να συνεχίσουν να υπάρχουν. Είναι σωστό που δίνετε τη δυνατότητα να εκπροσωπείται το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους σε αυτές τις επιτροπές.

Δεν καταλαβαίνουμε, όμως, γιατί δεν δίνετε τη δυνατότητα να εκπροσωπηθούν οι εργαζόμενοι αστυνομικοί μέσω των δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών τους οργάνων. Και πραγματικά δεν το καταλαβαίνουμε αυτό, γιατί τις περισσότερες αποφάσεις των επιτροπών αυτών θα κληθούν να τις εφαρμόσουν οι ίδιοι αστυνομικοί. Θεωρούμε, λοιπόν, ότι πρέπει να έχουν λόγο στην επεξεργασία και στη μελέτη αυτών των ζητημάτων.

Έρχομαι τώρα στις βουλευτικές τροπολογίες που πραγματικά πιστεύω, κύριε Υφυπουργέ, ότι δεν είναι τόσο βουλευτικές όσο υπουργικές.

Ξεκινώ μ’ αυτήν που αφορά την εγγυητική επιστολή των ανωνύμων αθλητικών εταιρειών και έχω να πω το εξής: H εγγυητική επιστολή λειτουργούσε ως εξασφάλιση στην περίπτωση που το σωματείο, ο σύλλογος, μία ΠΑΕ ή ΚΑΕ, δεν ήταν συνεπής στις υποχρεώσεις της, δηλαδή στους εργαζόμενους, στους υπαλλήλους, στους προπονητές κοκ. Στην περίπτωση αυτή, όλοι αυτοί είχαν δικαίωμα να προσφύγουν δικαστικώς και στο βαθμό που η Επιτροπή Επίλυσης Οικονομικών Διαφορών τούς δικαίωνε, υπήρχε κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα σωματεία είτε να πλήρωναν τους εργαζόμενους και τις υποχρεώσεις τους, είτε τα σωματεία αυτά να υποστούν κυρώσεις, όπως για παράδειγμα, απαγόρευση μεταγραφών, στέρηση βαθμών, ακόμα και αποβολή από το πρωτάθλημα.

Όταν, λοιπόν, κύριε Υπουργέ, το ποσοστό αυτό της εγγυητικής επιστολής πάει από το 10% στο 5%, ουσιαστικά κάνετε ένα μεγάλο δώρο στον κάθε παράγοντα ΠΑΕ και ΚΑΕ, την ίδια ώρα μάλιστα που δεν κάνετε αυτά που απαιτούνται από τη νομοθεσία προκειμένου να εισπράξετε τα βεβαιωμένα χρέη Ανωνύμων Αθλητικών Εταιρειών.

Ερώτηση: Το δημόσιο έκανε παρέμβαση για την ΑΕΚ, ώστε να μην εκκαθαριστεί και να εισπράξει τα λεφτά από την υπόθεση Ψωμιάδη;

Είχαμε καταθέσει και σχετική τροπολογία το καλοκαίρι, αν θυμάστε.

Άρα, λοιπόν, μας λέτε με την τροπολογία αυτή, ότι την κρίση πρέπει να την πληρώσουν οι εργαζόμενοι και οι υπάλληλοι σε Αθλητικές Ανώνυμες Εταιρείες και όχι οι ιδιοκτήτες τους.

Σας λέω λοιπόν ότι η παρούσα μείωση, η υπαγωγή Ανώνυμων Αθλητικών Εταιρειών στο άρθρο 99, όπως και όλο το νομοθετικό πλαίσιο, ευνοεί τους ιδιοκτήτες των ΠΑΕ και ΚΑΕ και όχι τον υγιή αθλητισμό, πλαίσιο το οποίο θα το αλλάξουμε συντομότατα και πλήρως.

Όσον αφορά την Εθνική Λυρική Σκηνή, πρέπει να σας πω ότι θα πρέπει να δείτε και το Εθνικό Θέατρο και το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας.

Ως προς την τροπολογία που αφορά τα θέματα του Υπουργείου Δικαιοσύνης ψηφίζουμε θετικά για την αύξηση των θέσεων των εισαγγελέων εφετών, όμως αντιλέγουμε ρητώς και ευθέως στη μείωση των θέσεων εισαγγελέων πρωτοδικών.

Προφανώς και ψηφίζουμε θετικά την παράταση της ισχύος των πινάκων κατάταξης του ΑΣΕΠ για ειρηνοδίκες και δικαστικούς υπαλλήλους, επισημαίνοντας την ανάγκη να διοριστούν επιτέλους οι επιτυχόντες του διαγωνισμού προς όφελος απονομής της δικαιοσύνης.

Στην τελευταία παράγραφο της τροπολογίας, όπου γίνεται λόγος για τα καταστήματα κράτησης, η θέση μας είναι ότι αυτά πρέπει να έχουν μόνιμο ιατρικό προσωπικό. Παρόλα αυτά, όμως, αν αυτή η διάταξη εξυπηρετεί και προστατεύει τη δημόσια υγεία και την υγεία των κρατουμένων, δεν έχουμε κανένα λόγο να είμαστε αρνητικοί.

Με αφορμή τη σημερινή μας συζήτηση για το θέατρο και την τέχνη και το κλίμα συναίνεσης που επικράτησε, κλείνω με το εξής: Είναι γεγονός ότι η τέχνη και το θέατρο δημιουργούν ευφορία στην ψυχή. Από την ευφορία της ψυχής, σε λίγες ώρες βέβαια θα βρεθούμε στην εφορία του κ. Στουρνάρα.

Κλείνοντας, θα ήθελα να σας πω, κύριε Υφυπουργέ, ότι αν πράγματι θέλετε να βοηθήσετε το λαό μας, που αυτήν τη στιγμή βρίσκεται σε μία τεράστια ανθρωπιστική κρίση, αν θέλετε πράγματι να βοηθήσετε το θέατρο, όπως ισχυρίζεστε, που έχει τεράστια ανεργία που φτάνει το 95%, υπάρχει ένας τρόπος: Να επαναφέρετε τα εργατικά εισιτήρια για τα θέατρα. Αυτή είναι η μοναδική προοπτική, ώστε και ο κόσμος να πάει να δει θέατρο γιατί δεν έχει φράγκο στην τσέπη του, αλλά και τα θέατρα να «σηκώσουν» λίγο κεφάλι.

Σας ευχαριστώ πολύ.

Advertisements

About gpantzas
Βουλευτής Αττικής ΣΥ.ΡΙΖ.Α. - Ε.Κ.Μ.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: